روزی که عاشورای رضوی رنگ خون گرفت + تصاویر
نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لیلان و آدرس shiz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه عاشورا  به نقل از مشرق، بیست سال پیش  درست روز عاشورای سال 1415 هجری قمری در ساعت 14:26 دقیقه جمعیت عزادار حسینی حرم رضوی شاهد جنایت هولناکی از سوی منافقان کوردل بود.

در حالی که رواق‌ها و صحن‌ها و بست‌های حرم مملو از جمعیت عاشقی است، ذکر یا حسین بر لبان ‌آن‌ها قطع نمی‌شود و صدای نوحه صحن رضوی را عطرآگین کرده است، در این حین انفجاری سهمگین همه جا را به لرزه در می‌‌آورد.

بمب که در قسمت بالای سر مبارک ثامن‌الحجج(ع) منفجر می‌شود و همه چیز را در هم می‌ریزد و زائران را وحشت زده و سراسیمه به اطراف می‌نگرند، شدت انفجار  به حدی است که اعضای بدن تعدادی از زائران همچون سر و دست و پا و انگشت جدا شده و به اطراف محل حتی پشت بام حرم و سقف ضریح مطهر پراکنده می‌شود.

نه تنها سطح حرم و روضه منوره رضوی آغشته می‌شود، بلکه قطعات خرد شده پوست و گوشت زائران به همراه خون، سطح دیوارهای حرم مطهر امام و داخل آن را پوشانده و به خون آغشته می‌شوند و بوی خون و سوختگی و دود، فضای حرم رضوی را پر می‌سازد.

طاقت فرساترین و سوزناکترین صحنه برای خدام رضوی آنجایی است که باید به جمع آوری و پاکسازی حرم مطهر از قطعات ریز ریز شده گوشت، پوست و خون بدن‌های پاره پاره شده زائران بپردازند، به گونه‌ای که باقی مانده بدن‌های زائران در ظهر عاشورای حسینی(ع) در سطح بیشتر رواق‌ها همچون رواق دارالحفاظ، دارالسعادة و نیز گنبد الله وردیخان، گنبد حاتم خانی و... بخش وسیعی از دیوارها را پوشانیده است، این کار سخت و جگرسوز در همان شب و با زحمت بسیار انجام گرفت و صبح روز بعد حرم فرزند موسی بن جعفر(ع) آماده زیارت و طواف عاشقان دلسوخته و عزادار شد.
 

تصاویری از فاجعه بمب گذاری در حرم رضوی در عاشورای سال 73
                                                               

به مناسبت سالروز هتک حرمت به ساحت امام علی ‌بن موسی‌‌الرضا(ع)، فیلمی از این حادثه هولناک که فارس منتشر کرده در ادامه می‌آید که حاوی صحنه‌های دلخراشی است.

  دانلود

برچسب‌ها: 
 
 

نظرات شما عزیزان:

ابراهیم _م
ساعت10:59---19 تير 1392
وبلاگ جنگ نرم :امروز عملیات رمضان شروع شده ،نبرد انسان با نفس ، و مثل آن روزها شعار همیشگی؛ جنگ جنگ تا پیروزی ست ...و قصد خداوند پیروزی توست در نبردی که برایت آسانش کرده ،پیروزی بر دشمنی تشنه و گرسنه

پس بر تو باد ظفر ، در جهادی اکبر رمضان مبارک
منتظر حضورتان هستیم
www.jnarm.blogfa.com


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 1 تير 1392برچسب:, ] [ 20:21 ] [ سید باقر دینی . ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ ندای لیلان خوش آمدید




موضوعات
آرشیو مطالب
لينک هاي مفيد
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 382
بازدید کل : 83575
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

زیارت عاشورا